Persbericht juni 2020

Van Vliet Transport en De Klok Logistics over coronamaatregelen "Logistieke sector verdient complimenten voor corona-aanpak"

De coronacrisis treft alle sectoren, inclusief transport en logistiek. Van Vliet Transport (Vianen) en De Klok Logistics (Nijmegen) geven een kijkje in de keuken: hoe gaan ze om met de maatregelen en gevolgen tot nu toe? Directeur Remco Vos: "De sector is over het algemeen slagvaardig en professioneel, we zijn er trots op daar deel van uit te maken." Nijmegen, 9 juni 2020 Van Vliet Transport (VVT) en De Klok Logistics (DKL) hebben in een vroeg stadium maatregelen genomen om het coronavirus buiten te houden. Remco Vos: “We begonnen al voor de eerste persconferentie met het verstrekken van informatie. Vervolgens hebben we hulpmiddelen aan onze mensen uitgedeeld, zoals handschoenen en schoonmaakdoekjes. Onze chauffeurs zitten in een risicogroep vanwege de vele contactmomenten per dag, daarom vonden wij het belangrijk om hen en onze klanten goed te beschermen.

"Goede beoordeling toen het virus in Nederland terrein won, nam het aantal maatregelen bij VVT en DKL toe. De bedrijven zijn opgedeeld in zones, zodat er zo min mogelijk mensen tegelijk in een ruimte zijn. Door de verschillende gebouwen zijn de hygiënemaatregelen goed zichtbaar. Sindsdien werkt ook een groot deel van de kantoormedewerkers vanuit huis. “En we spraken met klanten en chauffeurs af hoe we het contact op de afleveradressen op een andere manier konden vormgeven. Beide partijen hebben positief gereageerd en zijn flexibel geweest. “De totaalaanpak heeft geresulteerd in een positieve RI&E beoordeling.

Stevig in je schoenen

Zoals veel bedrijven ervaren ook VVT en DKL fluctuaties in omzet. Het is een spannende tijd, erkent Remco. “Sommige klanten hebben het drukker, terwijl andere bedrijven alle handel verliezen. U kunt uw omzet elke dag verdubbelen of halveren. Er is een nieuwe dimensie van ondernemerschap toegevoegd, waarin je stevig in je schoenen moet staan. We doen ons best om te anticiperen op volumestijgingen en -dalingen. Dankzij onze mensen kunnen we onze levertijden actueel houden. Ze zijn 100% betrokken en het ziekteverzuim is laag. Dat waarderen we enorm. "

Belang van de sector Remco roemt de manier waarop de transport- en logistieke sector tot dusver met de corona-crisis is omgegaan. “Als sector handelen we daadkrachtig en flexibel. We hebben laten zien dat we daar ook mee om kunnen gaan. En dit laat zien hoe belangrijk de logistieke sector is: veel bedrijven kunnen doorgaan dankzij transport. Dat verdient zeker een compliment.

'Anders denken Corona zal veel bedrijven blijven veranderen, waaronder VVT en DKL. “Deze crisis dwingt je anders te denken en bepaalde stappen sneller te zetten. Zaken als thuiswerken en vergaderingen op afstand zijn nu veel eerder geïntroduceerd. Gelukkig waren we daar al op ingesteld. We investeren al jaren in geavanceerde IT-systemen en automatisering. We nemen hierin graag het voortouw. Je moet ook flexibel zijn en je productiecapaciteit op en neer kunnen schalen.

We hopen dat we deze 'competitie' goed doorkomen, met een gezonde basis voor de toekomst. ”Www.vanvliettransport.nl & www.dkl.nl